Sint-Truiden slechtst bestuurde Limburgse stad

Op 23 januari 2014, over deze onderwerpen: Politiek in Sint-Truiden

Uit de grootschalige bevraging die het nieuwsblad liet uitvoeren heeft Sint-Truiden de bedenkelijke eer het slechtste gemeentebestuur van Limburg te zijn. Geen andere stad in onze provincie krijgt een slechtere beoordeling.

Met 4,7 op 10 is ook Veerle Heeren gebuisd in haar eerst jaar als burgemeester.

Jelle Engelbosch (N-VA) roept de CD&V-Open VLD-meerderheid op het geweer van schouder te veranderen.

Besparen in plaats van belasten

De studie wijst uit dat de Truienaars willen dat er bespaard wordt op personeel en grote werken. “CD&V en Open vld zijn de legislatuur gestart met het aanwerven van een hoop persoonlijke medewerkers en woordvoerders en gaven meteen groen licht voor de 2de fase van de nieuwe sporthal en de ontwikkeling van een nieuwe stationsomgeving voor meer dan 20 miljoen euro.”

De dienstverlening naar de burger wordt verwaarloosd en hij krijgt de rekening van het beleid gepresenteerd door hogere belastingen. “Vorige gemeenteraad werd de dienstenbelasting voor alleenstaanden terug verhoogd van 25 naar 40 euro en het afvalfactuur valt voortaan rechtstreeks in de Truiense brievenbussen” zegt Jelle Engelbosch.

Roer omgooien

De burger zou niet geholpen zijn met leedvermaak van de oppositie. “De situatie is te ernstig. Wij hopen dat dit resultaat de ogen doet opengaan en roepen Cd&v en Open VLD op om het roer om te gooien. “Wij zullen vanuit de oppositie de eerste partner zijn om besparende initiatieven te ondersteunen” besluit Engelbosch.