Stad ondersteunt ondernemers met digitaal platform Bizlocator

Op 30 april 2019, over deze onderwerpen: Politiek in Sint-Truiden

Het stadsbestuur van Sint-Truiden vernieuwt voor minstens vijf jaar de overeenkomst met Bizlocator. Dat is een online instrument waarmee ondernemers op lokaal niveau bedrijfsvastgoed aan elkaar ter beschikking kunnen stellen. Daarnaast zal ook alle regelgeving ter zake via deze tool worden ontsloten.

Bizlocator is een vernieuwend instrument dat alle bedrijfsvastgoed op digitaal niveau bundelt in één gebruiksvriendelijke online tool. Het gaat om een initiatief van het Vlaams Agentschap Ondernemen en Innoveren.

Zowel vastgoedmakelaars, overheden als professionele aanbieders kunnen op Bizlocator bedrijfsvastgoed plaatsen, zoals winkel- en horecapanden, industriegronden, pop-ups en bedrijvencentra. "Met deze handige tool willen we zowel onze gevestigde ondernemers als starters ondersteunen in hun zoektocht naar geschikte bedrijfslocaties. Een zoektocht die niet altijd evident is", zegt schepen van Lokale Economie Jo François (N-VA).

Regelgeving gecentraliseerd

Op dit moment maken een zestal vastgoedondernemers uit onze regio gebruik van Bizlocator. Maar er is nog groeimarge, en dus zal de tool binnenkort enkele interessante nieuwigheden introduceren. "Zo integreren we binnenkort een functie aan de hand waarvan de zoekende ondernemer te weten kan komen of zijn activiteit op de gekozen locatie wel toegelaten is, welke subsidies er van toepassing zijn, enzovoort. Op die manier wordt de regelgeving voor ondernemers gecentraliseerd", aldus schepen François.