Roeland Vavedin wordt lijstduwer N-VA Sint-Truiden.

Op 3 augustus 2012, over deze onderwerpen: Politiek in Sint-Truiden

Lijstduwer

N-VA Sint-Truiden maakt bekend dat ondernemer Roeland Vavedin de lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen zal duwen. De oprichter van Groep Vavedin (met o.a. Schoenen Ambiorix en speculaasfabriek Vermeiren-Princeps) is als voorzitter al jaren één van de drijvende krachten achter de afdeling van Sint-Truiden.

Nieuwe kandidaten

Verder maakt de partij een reeks nieuwe kandidaten bekend: Luc Dirix, Lieven Duchateau, Els Festraets, Olivier Gobba, Luc Aerts, Koen de Visser, Myriam Herckens, Eric Lelievre, Wendy Neyens, Mieke Claes en Marie-Josée Vandenbrande.

Eerder raakten al de namen van Hans Govaerts, Ghilaine Hendricx, Mathias Germeau, Jo Francois, en lijsttrekker Jelle Engelbosch bekend.

Voorakkoorden

N-VA Sint-Truiden werd de afgelopen weken gelinkt aan verschillende voorakkoorden met zowat alle politieke kleuren. De partij houdt alle opties open en kijkt op 14 oktober of de kiezer voor echte verandering in Sint-Truiden heeft gestemd. Indien dat zo is gaat de partij volop voor bestuursdeelname. Hierbij is het een evidentie dat de partij enkel in een meerderheid stapt waar een substantieel deel van het eigen programma wordt uitgevoerd: een rem op de sociale woningbouw en het aantrekken van werkende middenklasgezinnen.