Pendelen naar Brussel: Kan het beter?

Op 1 december 2005, over deze onderwerpen: Politiek in Sint-Truiden

Er was eens…een gezinn met een huis in Sint-Truiden. Ze werkten in Brussel, hadden een auto en de benzine was duur. Maar eureka! De overheid promootte het treinreizen: woon-werkverkeer werd gratis voor deze pendelaars. Dus treinden ze ’s morgens welgezind naar Brussel en reden ze ’s avonds vlot SintTruiden terug binnen. Eind goed, al goed.

SP.A’er Vande Lanotte gelooft misschien nog in dit sprookje. Wij niet meer! De dag van de pendelaar wordt vaak opgefleurd door één of meerdere ‘evenementen’:
• de trein naar Genk heeft vertraging, dus ook de trein naar Brussel (één spoor tussen Landen en Hasselt). NMBS, doe er wat aan!
• Er zijn te weinig spitsuurtreinen dus lange wachttijden. NMBS, doe er wat aan!
• De trein kent vaak enorme vertragingen, soms tot twintig minuten of meer. NMBS, doe er wat aan!
• De IC-trein naar Sint-Truiden stopt in te kleine stations zoals Vertrijk, Ezemaal en Neerwinden: tijdverlies voor de Truiense treinreiziger (die geen andere keuze heeft). Gelukkig deed de NMBS hier wel wat aan: vanaf 11 december geen haltes meer in deze stations.

Maar u merkt het!Steeds onzekerheid en stress à volonté voor de werkende mens! NMBS, hou je aan je tijdschema’s!

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is