Oppositie niet welkom bij stadsactiviteiten

Op 2 november 2017, over deze onderwerpen: Politiek in Sint-Truiden

De laatste weken stelt N-VA keer op keer vast dat er verschillende activiteiten ontbreken op de kalender die rondgestuurd wordt vanuit de stadsdiensten. “Er worden te veel activiteiten ‘vergeten’ om hier nog te kunnen spreken van een vergetelheid bij de administratie”, aldus gemeenteraadslid Hans Govaerts.

Zowel meerderheid als oppositie krijgen maandelijks een overzicht van de activiteiten die zullen plaatsvinden in Sint-Truiden. Tot enkele weken geleden was deze telkens volledig. Hans Govaerts: “Wij stellen vast dat we op een jaar van de verkiezingen moedwillig worden weggehouden van bepaalde evenementen in onze gemeente”. Er zijn talloze voorbeelden: “Zo werden we bijvoorbeeld niet op de hoogte gebracht van het jaarlijks ontvangst van de nieuwe inwoners van Sint-Truiden of een ontbijt voor de jeugdbewegingen. Ook uitnodigingen voor de nacht van de duisternis en de buurtwandeling in Gelinden ontbraken”, stelt Hans Govaerts vast.

Het stadsbestuur spreekt van een vergetelheid en wijst met een beschuldigende vinger naar de ambtenaar.  “Bijzonder ongeloofwaardig dat men tientallen belangrijke evenementen vergeet te vermelden", besluit Hans Govaerts.  “Wij betreuren dat het stadsbestuur ons blijkbaar niet de kans wil geven om aanwezig te zijn op deze activiteiten”.