Opnieuw schadevergoeding voor aannemer Sint-Truiden

Op 28 september 2016, over deze onderwerpen: Politiek in Sint-Truiden
Jelle Engelbosch

Kort na de gigantische schadevergoeding van 1 miljoen euro die het stadsbestuur van Sint-Truiden betaalde voor de Grote Markt, gaat de stad opnieuw op de knieën voor een bouwbedrijf. Ditmaal strijkt de aannemer van Villa Rosa, het nieuwe woonzorgcentrum, bijna 400.000 euro schadevergoeding op. De meerderheid probeerde dit stil te houden door het op de geheime agenda van de OCMW-raad te zetten, maar het nieuws lekte toch uit. N-VA fractieleider Jelle Engelbosch reageerde vol ongeloof op de berichten. "Dat ze dit willen bedisselen in de achterkamertjes is toch hallucinant? Twee keer op enkele maanden tijd plooit het stadsbestuur voor een aannemer terwijl er überhaupt geen enkele objectieve schuld werd vastgesteld. Integendeel, onafhankelijk onderzoek bevestigt dat de aannemer niet vrijuit gaat."

Uit de portefeuille van de Truienaren blijven

Engelbosch vreest dat het einde nog lang niet in zicht is: "Voor de tweede keer op rij trekt de meerderheid van CD&V en Open VLD vlotjes de portefeuille van de Truiense belastingbetaler open. De gemakzucht waarmee dit gebeurt is verontrustend en er zijn nog heel wat werken bezig op ons grondgebied. Ik hou mijn hart vast voor wat er nog gaat volgen."

Artikel HBvL