Opnieuw een vol huis voor onze nieuwjaarsreceptie

Op 29 januari 2017, over deze onderwerpen: Activiteiten & partij

Zondagvoormiddag was het verzamelen geblazen in de Roxy voor onze gezellige nieuwjaarsreceptie. Sympathisanten konden met een glaasje bubbels luisteren naar de jaarlijkse toespraak van de Truiense fractieleider Jelle Engelbosch. Hij ging vooral in op de nationale thema’s die van directe invloed zijn op onze stad. Zo haalde hij aan dat zelfstandigen die hinder van werken ondervinden binnenkort niet meer hoeven te sluiten en dat er automatisch een hinderpremie van 2000 euro kan toegekend worden, hetgeen een grote vooruitgang is.

Ook Europarlementslid Helga Stevens, geboren en getogen in Brustem, was van de partij. Zij legde de nadruk op het feit dat de Europese Unie zich weer meer moet bezighouden met haar kerntaken. Gratis treintickets of gratis wifi helpen Europa noch haar burgers verder. Er moet opnieuw worden ingezet op het uitbouwen van onze sterke en unieke interne markt en een doordacht veiligheidsbeleid dat begint vanaf de buitengrenzen van de Unie.