Open brief aan John Crombez

Op 19 september 2018, over deze onderwerpen: Politiek in Sint-Truiden, Verkiezingen 2018

Geachte heer Crombez,

Beste John,

Mag ik me eerst even voorstellen?

Mijn naam is Nina Kvikvinia. Ik ben een Vlaamse vrouw met Georgische roots en ben na mijn rechtenstudies aan de KULeuven aan de slag gegaan als fractiemedewerker inburgering en integratie voor de N-VA. Mijn familie is in de jaren 90 ons thuisland ontvlucht omwille de naweeën van het uiteenvallende communistische regime. Een georkestreerde gruwelijke burgeroorlog, voor altijd op mijn netvlies gebrand.

De reden dat ik u schrijf is uw stilzwijgen. U heeft zeker vernomen dat uw troepen in Sint-Truiden het wel heel erg bont maken in de kiescampagne. Ongepaste Hitlervergelijkingen, de relativering van het Leninisme en de suggestie van een bomaanslag op onze N-VA familiedag, het passeerde allemaal de revue.

Ik dacht: Ik wacht een weekje. John heeft het te druk maar zal eerstdaags krachtdadig reageren en orde op zaken stellen. Hij zal zeker ook voor eigen deur vegen nu zijn nationale jongerenvoorzitster de commotie rond een affiche van massamoordenaar Lenin niet begrijpt en bovendien stelt dat “Lenin toch zijn plaats in de geschiedenis heeft verdiend.”

Het bleef echter stil vanuit Brussel.

Vandaar mijn brief John. Ik zou je willen vragen om dit als voorzitter uitdrukkelijk te veroordelen en afstand te nemen van elke nuancering of kadering.

En ik profiteer van de gelegenheid om je meteen ook uit te nodigen voor een kop koffie. We lopen elkaar geregeld voorbij in de wandelgangen van het Vlaams parlement en ik wil je al zo lang het inclusieve en positieve integratieverhaal van mijn partij uit de doeken doen. Want je zit fout John, echt waar. De linkse integratietheorie waarin iedereen in zijn of haar gesegregeerd wereldje mag leven werkt niet en zorgt voor een eeuwigdurend wij/zij-verhaal. Ik overtuig je graag van het belang van onze verlichtingswaarden, het verhaal van rechten én plichten, de noodzaak van de kennis van het Nederlands en ga zo maar door.

Met Vlaamse groeten,

Nina Kvikvinia

PS: Je hebt er ongetwijfeld begrip voor dat we in Sint-Truiden een coalitie met CD&V en Open VLD willen sluiten.  De “alle N-VA’ers zijn zwarten”-uitspraak van uw gedeputeerde Ludwig Vandenhove bewijst dat het de juiste keuze is.