Onze programmapunten: Toerisme en Monumenten

Op 5 oktober 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018

We zetten Sint-Truiden op de kaart als de toeristische en culturele hoofdstad van Haspengouw. Als een van de belangrijkste monumentensteden in Vlaanderen hebben we een voortrekkersrol binnen de ruime regio. De N-VA gaat voor een stadsbestuur dat zorg draagt voor zijn cultuur. We werken een duurzame en strategische visie uit voor onze monumenten en koppelen hier een concreet financieel plan aan vast.

Haspengouw is een uitgesproken toeristische regio met unieke troeven zoals de vele streekproducten, de lokale fruitteelt en het fiets- en wandelnetwerk. Op het vlak van toerisme staan beleven en genieten centraal. Daarom willen we verschillende toeristische arrangementen verder uitwerken in samenwerking met onze lokale toeristische actoren. Concreet betekent dit voor ons:

Onze stad verdient een veelzijdig museum met aandacht voor ons religieus erfgoed, de kunstschatten en de geschiedenis van onze fruitsector.

We zetten in op een toeristische familiecamping op ons grondgebied.

We zorgen voor een betaalbaar en divers cultuuraanbod en promoten de unieke Academiezaal als voorstellings- en muziekruimte op internationale schaal.

We maken werk van het herwaarderen van ons in verval geraakte monumentale erfgoed en gebouwen.