Nieuw Vlaams geld voor mobiliteit in Sint-Truiden

Op 19 december 2018

De investeringen van de Vlaamse Regering in Mobiliteit liggen deze regeerperiode 33% hoger dan in de vorige regeerperiode en dat wordt ook voelbaar in Sint-Truiden. Het Geïntegreerd Investeringsplan (GIP) van Vlaams minister Openbare Werken Ben Weyts (N-VA) bevat ook goed nieuws voor de mobiliteit in onze gemeente. “Vlaanderen heeft nog nooit zoveel geïnvesteerd in Mobiliteit en dat is goed nieuws voor projecten die al lang op zich lieten wachten”, zegt Vlaams volksvertegenwoordiger Jelle Engelbosch. Er wordt maar liefst 2 miljoen euro geïnvesteerd in de aanleg van fietspaden langs de Naamsesteenweg, de Diestersteenweg en de voltooiing van het complex N3/N80, de rotonde aan Stayen.

Haspengouw heeft nood aan deze nieuwe investeringen in infrastructuur.  “We willen het aantal verkeersdoden terugdringen en de economische ontwikkeling alle kansen geven door te investeren in goede verbindingen voor alle weggebruikers.” De bypass van de rotonde op Stayen is, door de complexe onteigeningsprocedures, een werk van lange adem. Met deze nieuwe kapitaalinjectie is er nu eindelijk een concreet perspectief. “We hopen dat de onteigeningsprocedures nu in een stroomversnelling komen, uiteraard met een billijke oplossing voor de betrokken bewoners.”