N-VA wil een camping in Sint-Truiden

Op 7 september 2018, over deze onderwerpen: Politiek in Sint-Truiden

Als het van N-VA afhangt, komt er volgende legislatuur een volwaardige familiecamping in Sint-Truiden. Nina Kvikvinia en Gino Libens willen Sint-Truiden daarmee nog meer op de kaart zetten als toeristische hoofdstad van Haspengouw.

In de ruime regio rond Sint-Truiden is vandaag nergens een camping. Een ontbrekende schakel in ons toeristisch verblijfsaanbod, vindt de N-VA. Gino Libens: “Na de kust is Limburg de populairste vakantiebestemming in Vlaanderen.  Door het verblijfsaanbod te verbreden willen we ook kampeerders naar Sint-Truiden halen. Onze stad is de ideale uitvalsbasis om tijdens de jaarlijkse familievakantie de ruime Haspengouwse regio te verkennen.”

Locatie

De partij wil zich vandaag niet vastpinnen op een locatie maar lonkt naar Domein Terbiest, temidden het groen en nu nog eigendom van het gemeenschapsonderwijs. "Als we een ruimtelijk uitvoeringsplan maken is Terbiest een mogelijkheid maar er zijn nog andere mooie locaties met veel groen op ons grondgebied”, zegt Nina Kvikvinia, “we laten alle pistes open. Maar dat het er komt, staat voor ons vast.”

Toerisme

Sint-Truiden speelt vandaag al de hoofdrol in het bloesemtoerisme. De stad neemt heel wat initiatieven om ook hierbuiten heel wat mensen naar Sint-Truiden te lokken. N-VA is er dan ook van overtuigd dat alle partijen voor dit initiatief zullen zijn, hetzij met een private partner dan wel in een concessie.
“De meerwaarde van toerisme voor onze handel en horeca is van onschatbare waarde. Met de bouw van een camping willen we Sint-Truiden nog meer op de kaart zetten als toeristische hoofdstad van Haspengouw” besluiten Kvikvinia en Libens.