N-VA vraagt herstelling dakgoot Refugiehuis, omdat stadsbestuur in gebreke blijft

Op 21 december 2017, over deze onderwerpen: Politiek in Sint-Truiden

N-VA-gemeenteraadslid Anne Termonia vroeg op de gemeenteraad aan het stadsbestuur om zo snel mogelijk de dakgoot van het Refugiehuis te herstellen. De stad heeft het gebouw in erfpacht en is dus verantwoordelijk voor het onderhoud ervan. “Het is jammer dat de stad haar verplichtingen niet nakomt en de zusters van het klooster in de kou (lees: in het water) laat staan”, aldus Termonia.

De stad heeft het Refugiehuis al bijna tien jaar in erfpacht. In al die tijd is er maar weinig onderhoud gebeurd. Vooral de dakgoten zijn zo dringend aan vervanging toe dat het water binnenloopt in de leefruimtes van het klooster. “Gelet op het koude weer dringen wij er dan ook op aan om de herstellingswerken niet langer uit te stellen en het waterprobleem onmiddellijk op te lossen. Het is onbegrijpelijk dat een stad haar patrimonium zo laat verloederen, zeker als je weet dat de verzekering deze schade dekt”, besluit Termonia.