N-VA Sint-Truiden wil maximaal één centraal bordelencomplex.

Op 20 december 2011, over deze onderwerpen: Politiek in Sint-Truiden

Nadat N-VA reeds maanden geleden de nodige bezwaren had geuit tegen de nieuwe ruimtelijke uitvoeringsplannen op de Chaussée d'Amour komt de partij nu met een opmerkelijk alternatief voorstel.

“Wij hebben onze toenmalige kartelpartner Cd&v onze bezwaren tegen deze RUP ter promotie van de prostitutie overgemaakt maar merken dat ze nu slechts wat rommelen in de marge door slechts beperkt wat onteigeningen tegen te houden, vandaar ons concreet voorstel om één centraal vitrinecomplex op te laten richten op een niet storende locatie”.

Waar dat precies moet zijn moet het voorwerp uitmaken van overleg maar een uithoek van het voormalig militair domein lijkt ons al een eerste eventuele mogelijkheid.

Een op te richten vzw kan dan instaan voor transparante huurovereenkomsten met uitsluiting van de pooiers, controle op kwaliteit van de werkomstandigheden en de algemene belangenbehartiging van de meisjes.

Het oprichten van een bescheiden vitrinecomplex biedt nog andere, belangrijke voordelen:

Op die manier stellen we paal en perk aan de Far West toestanden die vandaag schering en inslag zijn.   Bovendien dient hoeft niemand nog onteigend te worden ten voordele van een illegale sector vol vrouwenhandel, schietpartijen en brandstichtingen, kan de stad eindelijk haar belastingen op eroshuizen innen en wordt het verkeer niet langer geremd.

Als gedoogbeleid dan toch de keuze moet zijn dan liever een gecontroleerd.  Wij hopen dat de meerderheidspartijen deze optie ten gronde willen onderzoeken alvorens hun steunbeleid aan de huidige georganiseerde maffia verder te zetten.