N-VA Sint-Truiden vraagt herstelling abdijmuur

Op 20 september 2010, over deze onderwerpen: Politiek in Sint-Truiden

Al 18 jaar dreigt een deel van de abdijmuur aan de Cicindria in te storten. Nadat de situatie onlangs verergerde besloot N-VA Sint-Truiden om de bevoegde schepen hierover aan te spreken.

N-VA Sint-Truiden heeft via een publieke vraag op de gemeenteraad van september gevraagd wanneer de stad nu eindelijk de abdijmuur zal herstellen.  Reeds 18 jaar, sinds de ontploffing van de Cicindriabeek in 1992, wordt de muur bij elkaar gehouden door houten stutwerk.  Recentelijk is de situatie nog erger geworden waardoor de muur zelfs dreigt om te vallen.

N-VA bestuurslid Jelle Engelbosch: “Het antwoord dat wij op de gemeenteraad kregen leert ons dat iedereen die dacht dat deze houten constructie een tijdelijke oplossing was/is, bedrogen uitkomt. Herstellingswerken zijn niet gepland. Wij begrijpen niet dat er niemand die de afgelopen 18 jaar mee aan het roer van de stad stond zich de moeite heeft getroost hier het nodige voor te doen.”

N-VA Sint-Truiden is verheugd dat de voorzitter van de gemeenteraad Roland Duchatelet de opmerking terecht vond en beloofd heeft om op termijn met een definitieve oplossing te komen. “Ik hoop korte termijn” besluit Jelle Engelbosch.