N-VA Sint-Truiden vraagt beperking van het gratis strooizout

Op 20 december 2010, over deze onderwerpen: Politiek in Sint-Truiden

N-VA Sint-Truiden stelt zich vragen bij de noodzakelijkheid van het gratis ter beschikking stellen van 10kg strooizout voor elk Truiens gezin.
De CD&V kiest met dit voorstel duidelijk de weg van de gratis-politiek.
Blijkbaar geldt hun vermanend vingertje en continue roep om besparingen enkel voor de populistische initiatieven die niet van henzelf komen.

Aangezien het kopen van een zak strooizout volgens ons niet onoverkomelijk is voor het gemiddelde huishouden stellen wij voor de aktie te beperken tot mensen die het financieel moeilijk hebben.  Het bedrag dat ze door deze beperking uitsparen kan men dan besteden aan het ruimen van sneeuw bij oudere mensen en mindervaliden.

Het eerdere N-VA voorstel om langdurig werklozen en asielzoekers sneeuw te laten ruimen werd door CD&V immers herwerkt tot een betalende dienst.
Het is jammer vast te stellen dat CD&V blijkbaar vergeet dat mindervaliden en ouderen vaak moeten rondkomen met een beperkt budget.  De kostprijs van een sneeuwruimbeurt kost trouwens ongeveer hetzelfde als 10 kilo strooizout.

Wij vragen ons trouwens af waar men dacht dit zout te gaan halen aangezien Sint-Truiden blijkbaar zelfs geen zout genoeg heeft om de straten te strooien.