Met de botte bijl

Op 10 juni 2015, over deze onderwerpen: Politiek in Sint-Truiden

Na klachten van de omwonenden wil het stadsbestuur opnieuw enkele beeldbepalende bomen vellen in Sint-Truiden. In de Middenlaan bepalen nu verschillende bomen het uitzicht op de parking op het einde van de straat. Maar de buurtbewoners die op de parkeerplekken onder de bomen staan, klagen over vuile auto's. Het Schepencollege besliste dan maar zonder veel nadenken om de bomen te kappen.

In plaats van de vijf prachtige bomen te vellen, stelt Jelle Engelbosch voor om een subtiele carport te installeren. Zo hebben de omwonenden niet langer last van het vuil van de bomen, en het groene karakter van de straat blijft toch behouden. Waarschijnlijk kost zo'n carport niet eens meer dan het rooien van de vijf hoogstambomen. Engelbosch betreurt dat het stadsbestuur maar al te vaak kiest voor de eenvoudigste uitweg: "Als ze zo verder doen schiet er straks geen boom meer over, maar het ontbreekt hen blijkbaar aan creativiteit om een echte oplossing te vinden."