Jef Cleeren speelt meerderheid op een hoopje

Op 17 december 2013, over deze onderwerpen: Politiek in Sint-Truiden

De N-VA had vier punten toegevoegd aan de agenda: de inrichting van sneeuwstraten, het doorgaand verkeer aan de kerstmarkt op het Heilig-Hartplein, het verbod op speelgoedwapens op kermissen en de verlaging van de dienstenbelasting voor alleenstaanden. De vier punten werden goedgekeurd dankzij de steun van de raadsvoorzitter. De houding van Jef Cleeren zorgde voor ophef en zadelt de meerderheid en vooral de CD&V met een levensgroot probleem op. Het blijft uitkijken naar de houding van het standpunt dat de nestor van de CD&V volgende week maandag inneemt bij de bespreking en de goedkeuring van de begroting. De raad was nochtans rustig gestart. De voorzitter had na de kritiek over het wanordelijk vertoon bij de vorige zittingen de raadsleden op het hart gedrukt de raad niet meer te verstoren. De gsm’s werden braafjes uitgezet. Het leidde achteraf tot een hilarisch intermezzo. Midden een uiteenzetting rinkelde net de gsm van Cleeren. ‘Ik deed het bewust’, grapte de ereburgemeester achteraf. Het lachen verging veel raadsleden nadien wel.