Geen skybox voor N-VA Sint-Truiden

Op 24 juli 2024

Via de media verneemt N-VA Sint-Truiden dat bij de gouverneur een klacht werd ingediend tegen het stadsbestuur rond het gebruik van een skybox van STVV.

De stad Sint-Truiden beschikt sinds de partnerovereenkomst met STVV van augustus 2022 inderdaad over een skybox voor de thuiswedstrijden van STVV. Om deze skybox op een ethische en transparante manier te kunnen gebruiken in het belang van de stad, is voor N-VA Sint-Truiden een correct afsprakenkader noodzakelijk. Door het ontbreken hieraan, heeft N-VA Sint-Truiden echter nooit gebruik gemaakt van deze skybox. Schepen Dauw heeft tijdens de gemeenteraden waarin vragen werden gesteld over het gebruik van de STVV-skybox, dan ook telkens expliciet en formeel bevestigd dat N-VA Sint-Truiden en haar mandatarissen de skybox van STVV niet hebben gebruikt. Het spreekt dan ook voor zich dat N-VA Sint-Truiden zich niet kan herkennen in de klacht die bij de gouverneur werd ingediend.

Indien de indieners van de klacht bij de gouverneur echter wel weet hebben van het gebruik van de STVV-skybox door andere collega's of partijen, roept N-VA Sint-Truiden hen dan ook op om man en paard te noemen. Binnen de schoot van het college zullen wij met N-VA Sint-Truiden in elk geval nogmaals aandringen op transparantie rond zowel het gebruik van de skybox - als dat er al was- als rond het invoeren van een correct afsprakenkader zodat de gespendeerde middelen maximaal tot hun recht komen voor het algemeen belang van onze stad.