Dringend nood aan sereniteit voor baby Marie

Op 21 augustus 2015, over deze onderwerpen: Politiek in Sint-Truiden

Vanavond wordt een extra OCMW-Raad samengeroepen om de voogd van baby Marie aan te stellen. N-VA zal de kandidatuur van OCMW-voorzitter Pascy Monette voluit steunen en hoopt dat alles vanaf nu terug in de nodige sereniteit zal verlopen.

"We willen vooral de buschauffeur bedanken die baby Marie vond, en meteen de hulpdiensten verwittigde. Dat is de man die het meeste lof verdient in dit verhaal. Met de aanstelling van Pascy Monette als voogd hopen we dat de rust gauw terugkeert. Baby Marie moet in alle sereniteit kunnen opgroeien. De aandacht die ze kreeg is begrijpelijk, maar is niet bevorderlijk voor haar toekomst", zo spreekt OCMW-raadslid Nina Kvikvinia.

"Baby Marie gaat een zware tijd tegemoet. Dankzij de goede zorgen van het ziekenhuispersoneel kan ze nu in alle rust herstellen van deze traumatische gebeurtenis. We zijn blij dat dit verhaal goed is afgelopen, dankzij kordaat ingrijpen van de buschauffeur en de hulpdiensten", aldus een bezorgde Kvikvinia.