170 nieuwe inwoners krijgen warm welkom in Sint-Truiden tijdens fantastisch kerstweekend

Op 17 december 2023

Op zondag 17 december baadde Sint-Truiden volop in de kerstsfeer: koopzondag, kerstmarkt van de marktkramers, kerstchalets rond de Grote Markt, schaatsbaan in de Minderbroederskerk… Dit was hét ideale moment om de nieuwe Truienaren officieel te verwelkomen in de stad en hen meteen kennis te laten maken met de vele troeven van de hoofdstad van Haspengouw.

Het lokaal bestuur organiseert jaarlijks een onthaalfeest voor al wie het afgelopen jaar in de stad kwam wonen. Het voorbije jaar kwamen er zo’n 1377 nieuwe inwoners bij in Sint-Truiden. Met dit feestelijk event konden de kersverse Truienaren meteen proeven van de gastvrijheid, gezelligheid en ambiance.

De 170 aanwezige nieuwe inwoners konden na de officiële ontvangst met een hapje en drankje verder genieten van een fantastisch kerstweekend in de stad. Het perfecte kerstgeschenk kopen tijdens de koopzondag, heerlijke streekproducten inslaan voor de feestdis op de jaarlijkse kerstmarkt van de marktkramers of verdwalen in het grote kerstbomendoolhof en schaatsen in de unieke setting van de Minderbroederskerk,… de kersverse Truienaren konden uit eerste hand ervaren dat Sint-Truiden een bruisende stad is.

“Bij de aanwezigen was er ook heel wat interesse voor de rondleiding in het stadhuis. Om de nieuwe inwoners te bedanken voor hun keuze voor Sint-Truiden, schonken we hen ook een attentietas met daarin het beste wat de stad te bieden heeft: een toeristische gids, een horecagids, een jaarabonnement van de bib, kennismakingstickets voor LAGO Sint-Truiden Bloesembad, tickets voor een voetbalmatch van STVV en een Shop&The City-cheque. Zo kunnen ze alvast enkele troeven van onze mooie stad ontdekken”, besluit schepen Günther Dauw.