Günther Dauw

Schepen en bestuurslid

Günther (°1979) is bedrijfsjurist en vormt samen met zijn vrouw en 3 kinderen een warm nieuw samengesteld gezin, waarmee hij in Wilderen woont. Het grootste deel van zijn vrije tijd gaat naar het volgen van sporten zoals voetbal en wielrennen of het bezoeken van festivals en concerten.

“N-VA is de enige no-nonsense partij die met realistische en haalbare voorstellen komt, ook in Sint-Truiden. Ik wil graag meewerken aan een stad waar het aangenaam wonen en werken is voor iedereen. Hierbij moeten we ook zorgen dat we genoeg tweeverdieners naar de stad blijven halen die hier hun gezinsleven willen uitbouwen.”

Op 7 januari 2019 legde Günther de eed af als gemeenteraadslid en op 24 april 2023 als schepen. Daarnaast vertegenwoordigt hij, samen met Peter Deltour en Hans Govaerts, de N-VA in de politieraad. Verder is hij ook nog lid van de Raden van Bestuur van het Zorgbedrijf, Trupark en Agost.

Functies

• Schepen Sint-Truiden