Werken N80 gaan van start in juni

Op 4 maart 2017, over deze onderwerpen: Politiek in Sint-Truiden

Na meermaals aandringen van fractieleider Jelle Engelbosch is de gunningsprocedure voor de herstelling van de wegverzakking aan de N80 bij Kerkom goedgekeurd. Dat kwam hij te weten van partijgenoot en minister Ben Weyts. De werken zullen starten in juni en gaan net geen 500.000 euro kosten.

Er komt zo een einde aan het dagelijkse fileleed dat al acht maanden duurt. De verzakking zou nog voor het bouwverlof verleden tijd moeten zijn. Hiervoor moet wel de weg een maand lang volledig worden afgesloten.

In januari 2016, amper een jaar na de aanleg, was er ter hoogte van de fietsbrug al een scheur merkbaar. De overvloedige regenval in juni zorgde ervoor dat de ondergrond van de rijbaan wegspoelde, met een verzakking tot gevolg. Er zat niets anders op dan het onderliggende talud af te sluiten om veiligheidsredenen. Er werden tijdelijke verkeerslichten geplaatst en het verkeer moest over één rijstrook.