Stadsbestuur betaalt 70.000 euro voor laattijdige studie van werfsignalisatie

Op 14 februari 2017, over deze onderwerpen: Politiek in Sint-Truiden
Grote Markt

SINT-TRUIDEN – Tijdens het voorbije schepencollege werd beslist om de signalisatie voor de werken in de binnenstad te laten analyseren. Kostprijs: 70.000 euro! Rijkelijk laat, en daardoor overbodig volgens onze fractie.

Jelle Engelbosch (N-VA) zegt dat het stadsbestuur achter de feiten aanholt.  “Simulaties moeten op voorhand gemaakt worden, niet als een groot deel van de werken achter de rug is en de rest eerstdaags wordt aangevat.”

De analyse van de parkeerroutes zal worden uitgevoerd door het Instituut voor Mobiliteit van de Universiteit van Hasselt: het IMOB. Hier buigt men zich dagelijks over tal van vraagstukken met betrekking tot wegontwerp, waaronder ook alternatieve routes bij werken vallen. Hun onderzoek leidde al tot heel wat innovatieve mobiliteitsoplossingen. “VOOR de start van de werken in Sint-Truiden zou een samenwerking met het IMOB het overwegen waard geweest zijn, nu is het vooral weeral weggesmeten belastingsgeld dat beter besteed kon worden.”, aldus Engelbosch.